Followers

Sunday 24 July 2011

Jangan Ditangisi Apa Yang Bukan Milikmu!

Assalamualaikum


Well, korang korang ada impian kan..? So far ada yang tercapai..? Atau ada yang dah lupa..? Kita ni memang banyak impian.. Impikan itulah, impikan inilah.. Ada yang dapat tapi for sure ada yang jadi angan angan mat jenin.. Macam akulah.. Banyak betul impian.. Kalau tak tercapai aku buat impian yang baru.. Camtu je go on and on.. 


Bukan aku tak berusaha dan berdoa.. Tapi bukan rezeki aku.. Kalau tercapai pun bukan seperti yang diharapkan.. Kecewa tu memanglah.. Hipokrit kalau aku kata tak.. Tu pasal aku kata kalau tak dapat aku akan buat impian baru.. Yang lebih realistik dengan kehidupan aku.. Buat apa aku nak ingat ingat lagi.. Allah Maha Mengetahui apa yang terbaik untuk hambaNya.. Lepas jatuh, aku bangkitlah balik!!!


So korang yang kecewa bila tak dapat apa yang diimpikan, ikut cam aku.. Buat jelah impian yang lain lak.. Jangan nanges untuk apa yang bukan milik kita.. Allah dah tentukan apa yang terbaik.. Nanges boleh tapi jangan melampau.. Sekadar melepaskan rasa je.. Hidup kita bukan ada satu hukum je: harus berjaya, harus bahagia dan harus harus yang lain.. Ia lebih dari itu..


INGAT! Kalau itu dah memang milik kita, pasti Allah kasi.. Tapi kalau bukan, memang kita tak mampu miliki walaupun dah hampir nak gengam..


So, udah  udahlah, jangan ditangisi apa yang bukan milikmu..







Entri Asal Disini Butang Like Facebook untuk Setiap Entri | BLOG ARCX13.COM Under Creative Commons License: Attribution Non-Commercial No Derivatives

2 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...