Followers

Thursday 7 July 2011

Minyak Wangi dan Imej Korang Part 3

        Hai..ok,ini part yang terakhir..takde dah lepas ni.. Ewahhh..sukenye dia bila kita kata last~~ Nape? Tak suke eh topik nih.. Takpe..anggaplah macam kene baca buku sebab nanti nak kene amik periksa.. So kene baca jugak.. Lalalala...


        Apa fungsi minyak wangi ni sebenarnya.. Kalau nak tau,dalam sesetengah minyak wangi ada mengandungi hormon ‘pheromone’.. Hormon apa tu?! Hormon yang memandu kepada rangsangan kehendak seksual.. Hormon ni lebih banyak kat lelaki.. Faham? Haaa..jangan nganga.. Namun wanita yang memakai bauan yang mengandungi unsur ini akan lebih berkeyakinan diri dan mampu menyerlahkan sisi menarik yang ada padanya.. Tapi pengaruh hormon tu sekejap je.. So nampak apa fungsi minyak wangi?

        Fungsi lain ialah kita nak lari daripada situasi kebiasaan kita.. Sama ada kita letih dengan kerja, pasangan, dan bermacam mcam lagi.. So kat sini peranan minyak wangi iaitu untuk melegakan perasaan kita.. Perasan tak kalau kita cium sesuatu yang wangi mesti minda kita macam ‘terbangun’ dan naluri kita teransang.. Sebab itu orang suka ke spa untuk memanjakan diri bila stress.. Tempat tu kan wangi..

        Fungsi yang paling utama ialah kerana ingin menunjukkan personaliti masing masing..Korang boleh pilih yang sesuai dengan jiwa korang mengikut situasi lar..
       
        So, boleh dikatakan minyak wangi ni memberi rangsangan yang positif dalam kehidupan sehari hari.. Iaitu sebagai menenang stress, meningkatkan daya hidup serta kepekaan,.. Mulai hari ni pilihlah wangian yang menjadi kesukaan korang dan dapatkan kebaikkannya semaksimum mungkin.. Ok?! Daaaaa….






Entri Asal Disini Butang Like Facebook untuk Setiap Entri | BLOG ARCX13.COM Under Creative Commons License: Attribution Non-Commercial No Derivatives

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...