Followers

Monday 11 July 2011

Jangan Buat!

Assalamualaikum..

Nak tanya..pernah tak orang memutarbelit apa yang korang cakapkan? Mesti pernah kan? Kalau salah faham tu takpelah jugak..boleh kita betulkan pemahaman dorang yang tersekat tu.. Kita tak tau apa yang ada dalam hati manusia lain..Yang pasti bukan semua orang suka kita..walaupun kita cuba untuk menyenangkan hati semua pihak!! Ramai manusia di luar sana suka memutarbelitkan apa yang dikatakan oleh orang lain.. Mereka menyalahtafsirkan ucapan orang lain mengikut persepsi sendiri supaya mudah dorang nak menyalahkan orang yang dimusuhi.. Yelah,nak buat orang tu nampak macam ‘orang yang bersalah’.. Mana yang percaya membabi buta tu mulalah nak kondem.. ikut kutuk sana kutuk sini.. Hmmm..mulianya hati orang yang putarbelit tu!!!

Kalau kita dalam situasi ini hanya ada dua cara je.. Fight back atau diam jer.. Ingat, Allah itu Maha Kaya.. Kalau kita di pihak yang benar, Insyaallah,lambat laun semuanya akan terbukti..  So, sentiasalah berdoa agar kita dilindungi dari mereka mereka ni.. Jagalah hubungan sesama manusia kerana dari merekalah doa doa yang baik dan buruk untuk kita dipohonkan.. Selamat malam..
Entri Asal Disini Butang Like Facebook untuk Setiap Entri | BLOG ARCX13.COM Under Creative Commons License: Attribution Non-Commercial No Derivatives

2 comments:

  1. Putar belit ada dua sebab aku dapat tangkap.

    sesaje sebab ego nak mengatakan dia benar
    atau
    terlalu bodoh untuk mengetahui hakikat.

    err...mungkin jela. keh3

    ReplyDelete
  2. betul...dorang ingat mcm masakan kot..banyak perasa lagi sedap..

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...