Followers

Saturday 12 November 2011

Ya Allah, Sesungguhnya Hati Kami Milik Mu



Bismillahirahmanirahim..

Ya Allah, Tuhanku yang Maha Mengasihani.. Sesungguhnya aku tidak tahu bagaimana seharusnya ayat ayat indah ingin aku tuturkan pada Mu dalam bicaraku.. Apa yang aku inginkan hanyalah tempat mengadu.. Ampunilah aku Ya Allah bila dalam kesedihan yang amat ini, aku menangis semahu mahunya.. Terlalu pedih rasanya luka di hatiku, tak termampu aku luahkan, hanya mampu berbicara dengan Mu dalam air mata..

Ya Allah, ampuni aku juga kerana ketika gembira aku lalai mengingati Mu dan ketika bersedih begini aku kembali kepada Mu.. Menggunungnya dosaku pada Mu Ya Allah sehingga aku rasa malu untuk berbicara dengan Mu.. Tapi hanya Engkau tempat aku mengadu.. Hanya Engkau yang mengerti apa yang aku rasa.. Kekecewaan dan kesedihan ini hanya Engkau yang tahu.. Namun aku tahu Engkau suka hamba hamba Mu yang bermohon pada Mu..

Ya Allah, tak terkawal rasanya emosi bila kekecewaan ini datang tiba tiba.. Serasa patah semangat aku untuk menghadapinya.. Berat bahuku untuk memikulnya seorang diri.. Seakan tak berdaya.. Hamba Mu ini pernah berkata andai kali ini aku kecewa lagi, aku sedia menerimanya namun aku hanyalah hambaMu yang lemah.. Aku tetap rasa sedih dan hanya mampu menangis semahu mahunya.. Semua kudrat datang dari Mu.. Sesungguhnya aku meminta kekuatan dan ketabahan untuk menanggungnya..

Ya Allah, Ya Tuhanku.. Aku memohon belas ihsanMu, hilangkanlah kesedihan ini dari hatiku.. Bantulah aku untuk mengubat rasa kecewa yang aku alami.. Berilah ketenangan pada hatiku barang sekejap agar aku tidak terus hanyut dalam rasa kecewa ini.. Teguhkan imanku agar aku terus berada di jalan Mu..

Ya Allah, sesungguhnya hati kami milik Mu.. Hanya Engkau yang mampu mengerakkan hati manusia.. Aku bermohon pada Mu Ya Allah dengan penuh harapan, ilhamkan kepadanya agar dia menyayangiku kerana Mu dan semoga kami menjaga hubungan ini dengan penuh hati hati.. Semoga nanti dipenuhi rasa rasa rindu yang berlandaskan batasan dalam agama.. Hanya pada Mu aku bergantung harap.. Apa pun yang berlaku selepas ini aku redha menerima ketentuan Mu.. Aku hamba Mu dan hanya Engkau yang tahu apa yang terbaik untuk hamba Mu ini..Amin..



p/s : Andai kita sama sama berdoa untuk kebaikan bersama alangkah bagusnya.. Berdoa agar hubungan ini diredhai..





Entri Asal Disini Butang Like Facebook untuk Setiap Entri | BLOG ARCX13.COM Under Creative Commons License: Attribution Non-Commercial No Derivatives

1 comment:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...