Followers

Wednesday 2 November 2011

Bila Aku Rasa Biru..



10:30 am

Heewww~~~ Pagi pagi lagi aku dah rasa malas.. Cukup biru aku rasa.. Hari Rabu pulak tu.. Lambat lagi nak weekend.. Sekarang pun baru pukul 10:30 am.. Dari tadi asyik tengok jam je.. Laaaambat sangat masa berlalu.. Pagi tadi bangun pun dah hilang semangat.. Belakang dan bahu rasa sakit.. Hmmm, simptom stress dah menyerang.. Kopi pun tak habis minum lagi.. Tak guna betul kopi Hang Tuah ni.. Buat aku rasa ngantuk kalau minum.. Setahu aku kopi boleh boost energy waktu pagi.. Macam mana nak bereskan kerja kalau tak ada mood kan? Tapi aku tak adalah sampai jadi macam ni tauuu..




Gambar curik dari buku KENTANG.
Terima kasih ye..




11:05am

Mak aihhh!!! Baru pukul 11:05am.. Aku rasa dah lama duduk sini.. One side kepala aku pun dah mula berdenyut denyut.. Nasib baik system email getting better.. Dah 2 hari dah down.. Ini pun antara penyumbang kepada stress aku.. Banyak kerja pending.. Now, kena monitor balik email yang belum bagi feedback lagi.. Hmmm,banyak jugak..

Manager aku baru je lalu.. dengan kepala botak.. dan dia ni perempuan.. Dia pun dah macam ok compare dengan few days ago.. Actually, dia ada kanser payudara.. First day (last week) dia botak, semua orang shocked.. Nak tanya macam tak sampai hati sebab orang tau dia selalu cuti pergi buat treatment.. That day my manager just duduk kat tempat dia.. Now i think dia pun dah berani berhadapan dengan kami dengan imej terbaru tu.. Dan most of us buat macam biasa as nothing happen.. Just to make her comfortable and also to show our support.. Not to ask her silly question.. Buat buat tau jelah.. Bagi dia, tak mudah menghadapi hal sebegini kalau orang lain asyik bertanya "heiii..what happen to you?" Silent support sometimes is more precious..

Oh ya, nanti time lunch aku nak gi Ampang Park.. Beli coklat untuk Jean dan Andrew.. Lately, aku selalu tumpang kereta dorang time balik sebab sekarang time hujan.. Tumpang sampai LRT station je.. Sambil tu aku window shopping.. Dengar cerita ada clearance stock Jaspal kat Ampang Park..



1:15pm

Time lunch aku hanya makan Mudpie Mcflurry.. Cuaca panas terik dan jalan kaki pergi balik Ampang Park.. Memang tekak kering.. So syok kalau pekena something yang cool & sweet.. Slurrpppp! Time kat Ampang Park, aku nampak ada booth Kenali Habibi.. Cantiknya baju-baju dia.. Macam nak sambar satu.. Balik kerja karang aku singgah.. So aku ada masa lagi nak fikir perlu ke tak aku beli.. Beberapa bulan ni aku agak boros berbelanja.. Semua benda aku nak beli.. Especially buku.. Untuk buku je almost RM150 every month.. Yang pasti the books memang tak leh habis baca pun.. Not good!!!



2:30pm

Nampaknya mood aku semakin okey.. Rasa biru dah makin berkurangan.. Ni mesti sebab aku jalan jalan cuci mata kat Ampang Park tadi..(Nasib baik juga aku balik cepat tadi sebab tiba tiba je hujan turun.. Kalau tidak, aku rasa bos aku akan jemput aku kat Ampang Park dengan kereta bersama 'surat cinta') Shopping is a good therapy.. Walaupun macam mahal bunyinya, aktiviti ni memang boleh kurangkan stress.. Bukan suruh shopping till u drop.. Just get a little thing for yourself.. Mungkin facemask kat Guardian.. Buat facial sendiri kat rumah.. Tu pun boleh legakan stress jugak.. Tak percaya? Cuba dulu!!



4:30pm

Kerja aku dah berkurangan.. Walaupun aku mood biru, tangan dan minda aku masih berfungsi dengan baik.. Hasilnya aku bereskan kerja kerja aku dengan cemerlang hari ni.. Sekarang ni aku kemas meja.. Orang lain pun banyak kerja macam aku tapi meja aku yang paling sepah!!! Bila meja dah nampak kemas stress aku pun menurun... Maknanya satu lagi cara untuk kurangkan stress: SILA KEMAS MEJA KORANG TAPI BUKAN MEJA BOS KORANG OKEY..

Buku yang aku ode dari Sinaganaga dan Mat Jan baru je dapat tadi.. Entah bila nak baca.. Buku dah dapat nak kene inform doranglah ni.. Dan lagi satu, dapat undangan kawen ofismate... Dapat pergi ke tak ye?



5:30pm

Yessss!! Akhirnya dah pukul 5:30pm.. Dah sampai masa untuk balik.. Nanti aku sambung...



9:30pm

Balik tadi aku terus je singah makan kat gerai kawasan rumah aku.. Ingat malam ni nak tido awal.. Petang tadi hujan lagi.. Hari hari aku balik berhujan.. Demam pun on off.. Hadoihh.. Lepas Maghrib aku terus settlekan apa apa yang patut memandangkan kejap lagi aku nak masuk tido.. Dah 3 hari aku masuk tido awal.. Yeaahhh.. 

Errrmmm, apalagi ek? Hmmm, tu sebab aku tak suka  hari Rabu.. Hari yang sangat boring bagi aku... Entri aku pun boring.. Sama cam tuan dia.. So dari pagi tadi aktiviti aku semuanya memboringkan.. Entri ni pun aku buat dalam keadaan boring.. Mesti korang pun boring nak baca kan? Agak dahhh.. Tapi korang pun dah baca sampai habis kan..? Terima kasih lah yer... Sorrylah sebab buat korang boring.. Aku tak boleh nak boring sorang sorang.. Jadi aku ajak korang boring sekali... Ahaksss...



~ Entri boring dari aku yang boring untuk korang yang boring... Yawnnn... Gud nite :P




Entri Asal Disini Butang Like Facebook untuk Setiap Entri | BLOG ARCX13.COM Under Creative Commons License: Attribution Non-Commercial No Derivatives

2 comments:

  1. BHAIHAQI COOL:

    Hahaha..nampaknya saya berjaya ajak awk boring sekali... yes!yes!yes!

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...