Followers

Thursday, 4 August 2011

Sepatutnya Saya Begini....

Assalamualaikum..


Yeayyy.. 4 hari dah puasa.. Haha..cam budak budak lak kira hari.. Memang itu pun yang kita buat.. Menghitung hari berlalu bersama puasa yang sempurna.. Bukan hanya dapat lapar dan dahaga.. Betul tak..?


Kita ni memang selalu mengharapkan sesuatu yang terbaik dan bergerak mengikut harapan kita.. Tak kiralah apa pun, semuanya nak yang baik baik je.. kehidupan, pekerjaan, perhubungan.. Tinggi harapan kita hingga kadang kadang lupa bukan semuanya boleh dicapai.. Kita kecewa dan tanya "mengapa tak jadi begini..mengapa jadi begitu..? Betul kan apa aku cakap ni, korang..? Korang..? Tido ke baca entri ni..?!


Selalu juga kita kata "sepatutnya aku dapat macam ni..bukan macam tu" atau "sepatutnya tahun ni dapat bonus tapi dah 5 tahun tak dapat.."..Nak diikutkan banyak yang kita kata "SEPATUTNYA".. Sepatutnya begini bukan begitu.. "SEPATUTNYA" telah menyebabkan kita tenggelam dalam harapan harapan yang tidak pernah puas.. Dari satu sudut "sepatutnya" mampu mendorong kita untuk berkerja lebih kuat.. Namun perlu ingat, tidak semua hasil seperti yang kita harapkan..

So, harapan biarlah realistik.. Kalau terlampau menggunung, takut kita menjadi manusia yang kurang bersyukur.. Bila tak bersyukur, kitalah manusia yang paling rugi.. Selamat berbuka puasa.. errr,bersahur sekalilah.. Aku tak tau bila korang free baca entri aku kan kan kan.. Daaaaa.. Entri Asal Disini Butang Like Facebook untuk Setiap Entri | BLOG ARCX13.COM Under Creative Commons License: Attribution Non-Commercial No Derivatives

6 comments:

  1. lihat di mana bumi dipijak orang cakap....:D

    ReplyDelete
  2. rehat sini jap~bace blog bru updated~!hehehe

    ReplyDelete
  3. dan juga ukur baju di badan sendiri..harapan biar realistik agar mudah dicapai..

    ReplyDelete
  4. hehe.betul tue sbb kalau tak dpt capai at least tak rs sedih sgt.hee

    ReplyDelete
  5. hehe..kyoshi..sila sila..buat cam rumah sendiri..

    ReplyDelete
  6. elyana..memang betul tu..kdg2 kita terover confident dalm mengharapkan sesuatu..bila tak dapat dah nampak dunia cam terbalik..haihhhh..

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...