Followers

Sunday 14 August 2011

Saya Sempurna Dengan Segala Ketidaksempurnaan Saya..

Assalamualaikum..


Saya tidak sempurna.. Begitu juga kamu.. Semua kita tidak sempurna.. Ketidaksempurnaan inilah yang indah dalam hidup.. Kenapa kita tidak sempurna? Kerana kita sememangnya dijadikan Allah sebagai hamba-Nya yang lemah agar kita sentiasa bergantung kepada-Nya.. Agar kita tidak menjadi manusia yang mementingkan diri sendiri di dunia ini di mana kita bergantung pula pada manusia lain untuk melengkapi kekurangan yang ada.. Nahh..jelas bukan.. Jangan menganggap ketidaksempurnaan itu satu masalah.. Jangan pula takut menghadapinya.. Dan jangan terlalu mencari kesempurnaan.. Dikhuatiri hidup kamu menjadi tidak tenang.. 


Terimalah ketidaksempurnaan itu sebagai satu kelebihan kerana ia mendekatkan diri kita kepada Yang Maha Esa.. Ia juga mengikat kita dalam satu hubungan yang erat sesama manusia.. Semua kita akan bermula dari serba kekurangan dan ketidaksempurnaan.. Tapi saya percaya yang kita berusaha sedikit demi sedikit sehingga mencapai satu titik hampir sempurna.. Maka boleh kita katakan ketidaksempurnaan dan sempurna itu saling melengkapi..


Dan ya!! Dengan bangganya saya mengatakan yang kita semua memang tidak sempurna..


Saya tidak ingin menjadi sempurna


Saya bukanlah manusia jika saya sempurna


Saya selalu mengatakan yang saya sempurna di dalam ketidaksempurnaan saya


Saya bahkan belajar dari ketidaksempurnaan saya


Saya berusaha dan berjuang untuk mengubah keadaan andai dapat diubah


Dan saya belajar untuk ikhlas menerima andai keadaan itu tidak dapat diubah..




p/s: Lengkapilah kekuranganku dengan kelebihanmu







Entri Asal Disini Butang Like Facebook untuk Setiap Entri | BLOG ARCX13.COM Under Creative Commons License: Attribution Non-Commercial No Derivatives

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...