Followers

Tuesday 27 December 2011

Tak Merancang Pun, Percutian Tetap Best!!



Assalamualaikum


* sepatutnya entri ni aku publish semalam lagi tapi tablet aku dah menyusahkan aku. So, baru sekarang dapat publish. Takpelah ye, entri basi tak buat kamu sakit perut kan kan kan.. Enjoy reading..



Cuti umum pada hari Isnin amat menyeronokkan.. Bak kata seorang kawan, its better than sex.. Hahaha.. Tak senonoh betul!!! Aku ingat itu perkara yang paling dia suka.. hiksss..

Now , aku masih berada di Melaka since semalam lagi.. Plan yang tidak dibuat secara rapi dan seolah-olah pergi main terjah je, walaupun sebelum ni memang ada kata nak pergi Melaka. Pagi semalam bangun-bangun je terus pack barang then bersiap-siap ke Terminal Bersepadu Selatan.. Sampai-sampai terus beli tiket pukul 10am. Lagi 15 minit nak gerak sempat lagi beli sandwish untuk breakfast.. Dalam berkejar-kejar tu perut lapar.. Dalam bas baru browse hotel kat Melaka. Perrgghh.. Semua fully-booked.. Last-last dapat kat Orkid Hotel.. Bolehlah.. Untuk bilik saiz deluxe hotel cenggini, dan time cenggini, harga memang naik dua kali ganda...


Kat sini kita orang just jalan kaki kesana kemari.. Kalau naik kereta atau teksi memang boleh hilang akal.. Jam gila sehhh.. Better jalan kaki sambil mata tengok-tengok sana sini.. Dan time nilah aku memanfaatkan selipar jepun yang aku pakai time gi kedai je.. Gila nak pakai wedges!!! Kaki boleh jadi lebar macam kaki gajah nanti..


Sehari suntuk berjalan bawak ke tengah malam.. Hari ni baru nak naik cruise.. Okeylah, tak dapat gi Venice, dapat naik yang kat Melaka pun dah best.. Tenang je rasa dapat tengok air.. Statement tak boleh blah!!! Bilik air pun banyak air ape??!! Haha.. Dalam kepala asyik teringat tiket yang tak beli lagi.. Tapi masing-masing buat tak tau.. Konon, ini percutian tanpa dirancang.. Harap-harap ada tiket sebab jujur aku kata, aku tak nak tidur kat bus stand!!


Nasib baik dapat tiket balik KL pukul 9pm.. Syukur sangat.. Tak sabar rasa nak balik.. Nak peluk bantal busuk.. Nak rasa tilam empuk.. Nak tengok ayam itik.. Kebun sayur.. Dusun durian.. Tak ada tempat yang sebaik rumah sendiri.. Hmmm, home sweet home.. Here i come, bebeh..


Okeylah, saje buat entri ni.. Nak bagitau, entri ni aku buat guna gadget baru aku.. huahuahua.. Huh, menyusahkan betul bende alah ni!!! Hilang mood menaip.. ;(


Bye.. Sayang kamu..







Entri Asal Disini Butang Like Facebook untuk Setiap Entri | BLOG ARCX13.COM Under Creative Commons License: Attribution Non-Commercial No Derivatives

1 comment:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...