Followers

Tuesday 13 September 2011

Saat Jauhku Terpisah



Assalamualaikum..

Mendengar lagu ni buat hati aku sedikit bergetar.. Aku suka lagu ni.. Sangat straight forward tanpa kias.. Nak kata lelaki ni curang? Entahlah.. Susah aku nak kata.. Tak kira lelaki atau perempuan, kedua duanya berpotensi untuk berubah hati.. Sebabnya hati kita sifatnya mudah berbolak balik.. Bertukar rasa dan perasaannya.. Paling tidak pun kita akan kata dia bukan jodoh kita..

Lama aku terhenti menaip kerana ralit menghayati lagu ni.. Begitu terasa hingga ke hujung hati... Itukah yang dia rasa selama ni? Itukah yang dia alami? Kosong dan sepi bila kami berjauhan? Hmmm.. setahu aku hati dan jiwa yang kosong amat mudah syaitan masuk… Masih tak cukup rupanya hari hari cakap,

“ I miss u soooo much B….”

" Really Sayang..? Ehem! I miss u too.. (nak nipu kene betulkan suara dulu!!!)

Mungkin betul kata seorang kawan.. Katanya, “apa yang korang ucapkan tu tak ubah seperti ucapan harian.. dah tak ada 'perasaan' di situ.. macam :

- hai good morning..

- oh hai..morning.. sihat hari ni ?

- sihat..

Itulah yang dia kata bila aku adukan pada dia.. Bila aku fikir fikirkan,betul jugak.. So aku rasa lepas ni payah aku nak ucapkan kata kata jiwang seperti itu...

Dari situ aku mula belajar sesuatu.. Tidak semua kata kata kita ada ‘nilai’.. Maka semakin kuat aku berpegang pada kata kata “ action speaks louder than words..” Itu yang orang akan nampak.. Setakat cakap,semua orang boleh cakap.. Budak tahap mental KBSR skrg pun pandai kata “ I miss U “.. Tak caya? Cubalah tanya!!

Itulah dia,soalnya hati... yang sentiasa kita panjatkan doa agar ditetapkan hati kita pada sesuatu perkara.. Di satu ketika yang lain amat mudah berbolak balik… Namun Allah Maha Mengetahui.. Setiap apa yang kita rasa dan apa pun perasaan kita, tidak akan terlepas dari pengetahuanNya.. Hanya DIA yang mengerti… Entri Asal Disini Butang Like Facebook untuk Setiap Entri | BLOG ARCX13.COM Under Creative Commons License: Attribution Non-Commercial No Derivatives

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...