Followers

Tuesday 1 May 2012

Pesta Buku Antarabangsa Kuala Lumpur 27 April 2012-6 Mei 2012 #2



Sepatutnya entri ni keluar semalam. Tapi dah namanya pun MALAS, tak boleh nak buat apa lah kannn... Time takde blog sibuk nak menulis. Time dah ada blog, malasnya ya rabbi.. Sibuk berjalan ke blog orang, blog sendiri takde ape-ape. *sigh*

Okey,okey. Balik pada tajuk. Selain booth PTS, saya singgah ke booth Fixi. Fixi sekali dengan Lejen. Tapi yang buat saya menyesal sangat-sangat tu bila tak bawak semua buku-buku fixi untuk diautograf. Sebab fikir karang berat nak bawak pulak. Kalau ada orang tolong takpelah jugak kan.. Booth Fixi memang best. Penulis-penulisnya awesome! Seronok tengok gelagat dorang. 

Terujanya bila nampak buku-buku dekat rak situ. Maklumlah, ada di antara buku-bukunya dijual secara online. Saya tak perasan yang saya dah terambil banyak buku-buku tu. Tapi kan, terpaksa letak balik sebab ada diantaranya takde diskaun ataupun diskaunnya sikit je. Saya kan bajet cukup-cukup je, ingat tak? Takpe, takpe. Saya akan dapatkan yang lain lepas lepas ni. So, jom kita tengok gambar kat bawah ni...


Ini sahaja yang mampu saya beli selepas saya letak balik 6 buah buku yang lain. KOPI tu antara punca kenapa saya ubah rancangan asal saya ke pesta buku. Takut habis stok you! Novel DOSA adalah novel terjemahan dari Indonesia-yang pertama untuk Fixi ye. LICIK-novel pertama Fixi yang combine 2 penulis. Okey, seterusnya, nampak tak SITORA HARIMAU JADIAN-P RAMLEE? Dikatakan ia adalah satu-satunya filem arahan Tan Sri P Ramlee yang hilang. Novelnya pula diterbitkan pada tahun 1965. Sekarang Fixi terbitkan kembali di bawah label Fixi Retro. Saya sekali lagi mencuba untuk baca karya Ridhwan Saidi-MAUTOPIA walaupun saya masih belum 'masuk' dengan penulisan beliau. Mungkin kali ini saya perlu membaca sambil berfikir :)


Dia ni penulis novel KELABU, Nadia Khan. Cantik orangnya. Mujur saya sempat ambil gambar sebab tak lama lepas tu dia balik. Haisss... kenapalah saya tak bawak buku dia. Sila baca review KELABU tu di sini.


Bersama penulis Licik, Julie Anne. Dia ni orang kampung saya, tahu?



Namanya Nuril Basri, penulis Dosa. First time tengok nama dulu ingatkan perempuan. Dia adalah penulis novel Indonesia ye dan novel Dosa tu belum dikeluarkan di Indonesia lagi. Tajuk asal ialah Bukan Perjaka.



Kat hujung sebelah kiri tu penulis Bisik, Syaihan Shafiq. Datang sempoi je, pakai selipar (saya perasan ramai jugak dorang yang pakai selipar). Nasib baik booth ni havoc dengan suara penulis-penulisnya. Kalau tidak, saya ingat dia just salah seorang pengunjung kat situ :)


Lepas je dari booth Fixi, barulah saya berjalan booth lain. Nasib baik bawak beg. Kalau tak, dah tentu berbirat tangan bawak buku banyak-banyak. Cuma kali ni saya betul betul terkilan kerana novel Ramlee Awang Mursheed-Sunan Musafir terpaksa ditangguhkan pelancarannya. Frust beb!



Entri Asal Disini Butang Like Facebook untuk Setiap Entri | BLOG ARCX13.COM Under Creative Commons License: Attribution Non-Commercial No Derivatives

5 comments:

  1. Fuhhh. Sebelah Nadia Khan tu dinding ke?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahaha.. PAPA KING in da house!!! Ngaku diri dinding.. Ngee :)

      Delete
  2. Akak .. marak 1st tym kau baca blog nyilau.. nang daau bahasa.. mian bakat.. moga sukses salu.. amin...

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...