Followers

Sunday 29 April 2012

Pesta Buku Antarabangsa Kuala Lumpur 27 April 2012-6 Mei 2012 #1



Sebenarnya saya tak rancang pun nak pergi pesta buku di PWTC tu hari ini. Kalau boleh saya nak pergi dengan Si Tukun Negara. Tetapi memandangkan dia pun seperti tak pasti boleh pergi ke tidak, maka saya anggap saya akan pergi sendiri. Pesta buku tu lama lagi sebenarnya. Minggu depan baru habis. Jadi, saya rancang nak pergi last day nanti. Harap-harap dapat lagi banyak diskaun. Manalah tau kannn...

Tapi saya ni memang orang yang tak boleh nak tunggu-tunggu lama. Lagi-lagi kawan-kawan FB asyik update pasal buku they all beli. Sangat jeles uols!!! So apa lagi bersiap-siap dan terus pergi. 

Kali ni saya nekad tak nak belanja lebih. Just beli buku yang memang nak beli. Bajet 1/3 dari tahun lepas. So, saya tinggalkan semua kad termasuk kad ATM. Duit hanya cukup-cukup buat tambang pergi balik, makan dan 2 3 buah buku sahaja (ehem!). By hook or by crook, saya perlu dapatkan diskaun. Kalau tidak, saya akan berjalan kaki balik rumah dengan perut lapar!

Mula-mula saya ke booth PTS (wajib ouls!). Dekat situ cadangnya saya nak beli buku 11 Patriot- Andrea hirata sahaja. Lagi sekali, saya bukanlah orang yang boleh lama-lama di PTS. Sedar tak sedar dah 7 buah buku di tangan. Alamak! Terlebih sudahhh... Seperti biasa, saya dengan muka tak malunya menagih ihsan student-student tumpang bayar guna pas pelajar. 25% diskaun tau? Itu yang saya nak. Jadi, saya ni memang tak malu.



Okey, siri Jimi itu dari penulis blog conteng conteng. Memang suka bukak blog tu tengok apa yang dia contengkan. Di Mana Terangnya Bulan dah lama saya carik kat kedai. Bila nampak je terus ambik dan mintak autograf penulisnya. Siapa lagi kalau bukan Tuan Bahruddin Bekri. Sebelas Patriot tu novel terbaru Andrea Hirata. FYI, semua buku PTS sesuai di baca oleh semua peringkat umur ye kawan-kawan. Jadi, saya ada novel kanak-kanak dan juga remaja. Heee... :)


Okey okey.. Ni saya nak cerita. Bila sampai booth PTS, saya perasan seorang staff dia macam orang yang saya tahu, tapi tak pasti. Takut silap orang. Sebab dalam FB nampak lain. Tengok live lagilah lain. Sila  lihat gambar di bawah. Errr..cam kertas ujian la pulok!



Inilah orang yang saya teragak-agak nak tegur tadi. Tuan Bahruddin Bekri



Orait, penulisnya tengah sain buku,okey. So dah complete buku beliau dalam simpanan saya..




Saya rasa ada lagi penulis yang berbaju oren tapi saya tak kenal. Mungkin dia orang patut pakai tag nama :). Okay, gambar yang bawah ni pun mahal tau. Bukan gambar tu yang mahal, orangnya yang mahal. Hehe..



Safee Sali pun ada buku dengan PTS tau.


Cukuplah dulu. Esok saya update untuk FIXI pulak. Pesta Buku memang sentiasa buat saya teruja. Dan yang pasti esok HOD saya terpaksa dengar saya bercerita tanpa henti. Maklumlah, cerita best. Sapa yang tak suka cerita dak? Okey, selamat malam.





Entri Asal Disini Butang Like Facebook untuk Setiap Entri | BLOG ARCX13.COM Under Creative Commons License: Attribution Non-Commercial No Derivatives

4 comments:

  1. hoh. buku Jimi tu mmg wajib ada. wajib baca! ulang2 kali baca pun takpe. :)

    ReplyDelete
  2. baru follow sini. dari awieomar.blogspot. jemput la singgah sana. berminat nak join Next Top Blogger 2 tak?

    ReplyDelete
  3. salam...buku 11 Patriot tu dalam bahasa melayu atau indonesia?

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...