Followers

Friday, 27 January 2012

Sikap Manusia Semasa Bekerja



Hai.. Seronok kerja hari ni? Mesti seronok sebab bos tak masuk lagi kan kan? Mesti lepak lepak and goyang goyang kaki. Bos takde ni mesti tak buat kerja, kan kan? Haaa.. hati-hati. Entah-entah aksi anda sedang dirakam. Hehehe..


Okay kawan-kawan. Malam ni kita nak tengok ragam orang dalam bekerja. Actually, benda ni dah beberapa kali orang post kat facebook. Tapi rasa tak apa kalau saya publish kat sini. Bolehkan? Sambil-sambil tu bolehlah tengok kamu dalam kategori yang mana. Macam saya, saya dalam kategori..errr, errr.. Kita baca jelah dulu..







  • Rajin Bercakap, Rajin Bekerja = BAGUS SEKALI - pekerja cemerlang, komited, tidak curi tulang, tapi bukan kaki kipas.

  • Rajin Bekerja, Malas Bercakap = KENA BULI - selalunya jenis ni kurang yakin dan senang kena buli tanpa dia sedari.

  • Malas Bekerja, Rajin Bercakap = WAYANG CINA - kaki gosip dan kaki kritik nombor satu. Suruh buat kerja tak reti.

  • Malas Bekerja, Malas Bercakap = TAK GUNA - yang ni memang hampeh. Dahlah malas, kalau bercakap orang tak nak dengar.

  • Malas Bekerja, Suka Mengadu = NYANYUK - buat kerja sikit tapi membebel banyak. Semua orang tak betul pada mata dia. Kaki mengadu. Pada setiap hari lahirnya dicadangkan hadiahkan cermin supaya dia boleh cerminkan diri.

  • Malas Bekerja, Selalu Ponteng  = BAIK BERHENTI - orang ni memang tak minat dengan kerja dia. So, kalau tak minat baik berhenti sebelum kena sepak dengan bos sampai langit.

  • Malas Bekerja, Suka Menyibuk = BAIK MATI - orang seperti ini harus makan sumpah seranah kawan pejabat. Dah lah malas, menyibuk dengan hal orang lain. Dah tentu-tentu kerja dia tak beres dan orang lain yang terpaksa selesaikan. Memang patut dia disuruh pergi mati!


Jadi, kamu kategori yang mana? Hopefully, tak ada yang bakal kena sepak dengan bos dan disuruh pergi mati.. (^_^)'

Happy reading. Sayang kamu.


p/s: Quotes dari Prof Ungku Aziz.

Entri Asal Disini Butang Like Facebook untuk Setiap Entri | BLOG ARCX13.COM Under Creative Commons License: Attribution Non-Commercial No Derivatives

8 comments:

  1. saya pekerja yang biasa2 jea.ade time malas, ade time rajin :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Itu adalah normal. Saya pun macam tu..hikhik.. :)

      Delete
  2. BLOG TUTORIAL/COMPUTER TIPS/TRICKS at http://blogeditor009.blogspot.com/
    feel free to visit

    ReplyDelete
    Replies
    1. hai Mishter Izwan.. Thanks singgah ye :)

      Delete
  3. saya tak bekerja..dulu sy pendiam jek time keja..tp xda plak kena buli..hoho

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mesti buat buat muka garang ni kan.. haha.. :)

      Delete
  4. saye buat je keja,tp mls bercakap...kena buli ah.hahaha

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hehehe..janji keje awk kene beres dulu..

      Delete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...