Followers

Friday 1 February 2013

[Bukan Resensi Buku] Pesta Buku 1 Malaysia 2013 - Shopping Bajet


Salam. Hari ini cuti Hari Wilayah Persekutuan. Yipieee! Apa lagi. Ke PWTC la jawabnya. Shopping buku. Sekarang ni di PWTC berlangsung Pesta Buku 1 Malaysia dari 30hb Jan - 3hb Feb 2013. Saya panggil pameran buku kecil-kecilan. Tapi kecil jangan disangka anak. Walaupun tak segah PBAKL tapi keluar duit juga lah dibuatnya. Mana boleh balik dengan tangan kosong. Ada yang meroyan. Kurang meriah tapi selesa sebab orang tak ramai. Boleh ngada-ngada pusing sampai 60 kali. Kannn... Okey, kata bajet RM100. Kira ini cabaran untuk diri sendirilah supaya tidak berbelanja melebihi had. Dalam kepala dah kira-kira dapat buku dalam 5-6 buah saja. Takpelah, nanti kan ada PBAKL.



Haha. Seperti tak percaya saya dapat 8 buku. Cuma terlebih bajet sedikit disebabkan The Da Vinci Code. Kalau nak tau, masa beli buku ni saya keliru dengan harganya. Macam-macam harga yang dilekatkan. Belek punya belek dapatlah yang hard cover dengan harga RM65. Harga sebenar tak tau sebab ada yang bertanda RM89. Logiknya kita akan ambik yang murahlah kan... Lepas tu dapat lagi diskaun 50 peratus! Masa nak bayar tu tanyalah cashier kenapa harga buku tu lain lain. Kesian dia. Tak tau pun harganya lain-lain. Nasib baik dia tak kisah harga buku yang saya pegang tu. Dapatlah RM32. Lepas dari saya bayar tu terus dia ambil semua buku The Da Vinci Code. Agaknya nak labelkan harga yang betul kut. Apa-apapun terima kasihlah sebab tak kisah saya ambil yang hard cover RM65 tu.





Yang ini saya dapat harga RM8. Rindu Andalusia saya pernah beli lama dulu tapi hilang. Jadi saya beli lagi sekali dengan buku kedua, Cinta Granada. Kisah tentang penderitaan satu keluarga muslim di tengah keruntuhan Kota Cardova. Kisah tentang bagaimana mereka menghadapi kekejaman yang dilakukan oleh orang kristian yang bersembunyi di sebalik 'misi suci'.



Perburuan dari Pramoedya Ananta Toer ini pun saya dapat dengan harga RM8.




Kertasnya dah sedikit kuning. Betul-betul buku lama. Bau pun macam baru keluar dari stor. Hehehe...


Okey, ini cerita tentang buku-buku dari pameran buku di PWTC. Harap-harap dapat dihabiskan sebelum PBAKL 2013. Insyaallah. Baru perasan 6 dari 8 buku tersebut adalah terjemahan. Nampaknya hala tuju pembacaan saya tahun ini adalah buku-buku terjemahan. Dah ada senarai buku dari ITBM untuk dibeli nanti. Tadi tak cukup bajet. Simpan dulu hingga PBAKL 2013 nanti.


Adios.




Entri Asal Disini Butang Like Facebook untuk Setiap Entri | BLOG ARCX13.COM Under Creative Commons License: Attribution Non-Commercial No Derivatives

9 comments:

  1. bestnya dapat pergi pesta buku! nasiblah duk jauh...kt jb ni ssh sgt ada pesta buku

    ReplyDelete
    Replies
    1. Masa PBAKL 2013 nanti datang la kl... Borong habis habis..

      Delete
  2. wah3... saya dah pergi arituh, tpi rasa nak pergi lagi...ahahaha... :P

    ReplyDelete
  3. Hebat-hebat semua tajuknya. Isinya mesti best ni.

    ReplyDelete
  4. boleh tahan gak erk..... leeza ni ada 6 buah buku cerita tak dibaca.

    ReplyDelete
  5. Bukunya mantab y. . thanks. salam ukhuwah

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...