Followers

Saturday 1 June 2013

[Travelog] Throughout Malaysia - Langkawi #1




Assalamualaikum.


Hai, berjumpa lagi kita. Jadi, seperti yang telah diberitahu minggu lepas, saya akan update entri percutian ke Pulau Langkawi. Tidak banyak. Sebenarnya, ia bukanlah destinasi pilihan. Tetapi selepas dipujuk-pujuk dengan janji-janji manis maka dengan senang hati saya pack kain baju.


(Bukan main eksyen ko kan Ernie...)


Pulau Langkawi merupakan destinasi percutian paling popular di Malaysia. Kapasiti pengunjungnya meningkat setiap kali musim cuti.


Buktinya, seawal 7 pagi orang sudah mula berpusu-pusu naik feri untuk ke seberang.





Ini dari jeti Kuala Perlis. Sementara menunggu kaunter tiket dibuka pukul 6 pagi, duduk-duduk layan mata mengantuk. Tak sangka ada pula yang datang berkhutbah di pagi hari.


Sadis betul cara dia nak cari pelanggan. Sekejap dia kutuk melayu yang tak nak layan bila dia tegur. Dia kata orang Kuala Lumpur sombong sombong bila mai Langkawi. Seminit kemudian, dia kutuk orang cina sebab hanya pentingkan periuk nasi sendiri.


Alahai Encik Agen Pelancongan, saya tahu awak nak promote service tapi tolong jangan rasis. Percutian saya tiada kena mengena dengan bangsa. Nasib baik, azan subuh berbunyi.


Saya bangun tinggalkan dia ternganga.


Sorry, I'm not interested. Kih kih kih.


Sampai jumpa lagi.







Entri Asal Disini Butang Like Facebook untuk Setiap Entri | BLOG ARCX13.COM Under Creative Commons License: Attribution Non-Commercial No Derivatives

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...