Followers

Wednesday 29 February 2012

Kasut Yang Padan Dengan Saiz Kaki



Hai readers..

Hmmm..hari ni mood saya betul-betul ke longkang. Sekarang saya sibuk mengenalpasti apa perkara-perkara yang mengganggu mood saya ketika ini.

Bila mendengar ujian orang, kadang-kadang saya rasa ujian saya sudah cukup berat. Sudah cukup teruk! Tapi betulkah? Kalau diuji dengan kematian atau diuji dengan satu kehidupan yang sukar, saya tidak tahu yang mana satu yang ujiannya teruk. Susah hendak bandingkan kerana yang mengalaminya sahaja yang tahu.








Ye, bila kita tidak berada di dalam kasut orang lain, kita tidak tahu kesukaran yang dialami. Namun, bagi saya, sudah cukup kita hanya memakai kasut sendiri yang sememangnya betul saiznya. Walaupun saiz orang lain sama dengan saiz kasut kita, kita tetap rasa tidak selesa. Itu perumpamaan saya bila saya cuba memahami situasi orang lain. Takkan sama!

Saya cuba untuk memahamkan diri sendiri. Teruk atau lebih teruk seharusnya tidak timbul. Selama ini kita memakai kasut dengan saiz yang tepat. Begitu juga dengan ujian yang kita hadapi. Tuhan sememangnya memberi ujian yang mampu kita tanggung.

Jangan kita memperlekehkan ujian orang lain atau terlalu taksub dengan ketabahan dia dalam menghadapi ujian hidup. Kerana bila kita diuji perkara yang sama, kita tetap akan dapat melaluinya dengan tabah.

Sayang kamu.


Closet Writer: Happy Birthday pada Mohd Nazrin - si budak kecik yang hensem dan suka berangan nak bujang cepat..









Entri Asal Disini Butang Like Facebook untuk Setiap Entri | BLOG ARCX13.COM Under Creative Commons License: Attribution Non-Commercial No Derivatives

3 comments:

  1. We always thought that the grasses is greener on the other side..Hakikatnya, semua yang berlaku atas kemampuan kita jugak..

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...