Followers

Monday 5 March 2012

Bubur Nasi The Story...


Good morning readers…

Monday again huh??!! Mesti ada yang tengah muka ketat. Cubalah senyum sikit. Ni baru hari Isnin okey. There are 4 days to go. Scary?

 
Okey, pagi ni saya breakfast dengan bubur nasi. Ada orang makan bubur nasi time dia demam je. Ada pulak langsung tak suka. Tapi saya memang suka bubur nasi. Teringat dulu time kecik kecik, bila mak kerja shift malam, dia akan bawak balik bubur nasik dengan ikan masin atau ikan bilis goreng keesokan paginya.



bubur nasi rm1.50


My mom jururawat. So dorang akan dapat bahagian makanan masing masing. Tak boleh lupa bubur nasik hospital. Cukup lembut dan itulah bubur nasik yang paling perfect saya rasa dan paling saya tak boleh lupa sampai sekarang. Rindu pulak rasanya nak makan bubur nasi. Tapi sekarang my mom dah lama tak kerja shift malam.

Saya teringin juga nak makan bubur nasik berlauk tapi jarang sangat jumpa. Lagipun saya hanya tau satu tempat je, Kampung Baru. Saya makan jugak walaupun bubur nasinya tidak menepati piawaian saya. Ada siapa-siapa tahu selain Kampung Baru? Tak perlu masukkan bubur nasi Mek D okey...

Okeylah, tak pasal pasal story bubur nasik pagi ni. So, silalah sambung buat kerja. Buat dengan hati yang riang ok. Dah bagi cuti dua hari takkan letih lagi kut. Itu malas namanya. Tak nak kerja duk rumah jelah!




Closet Writer: Tengah hari ni bubur nasi Mek D pulak



Entri Asal Disini Butang Like Facebook untuk Setiap Entri | BLOG ARCX13.COM Under Creative Commons License: Attribution Non-Commercial No Derivatives

3 comments:

  1. suka gila bubur nasi.
    rindu bubur nasi mak. hukhuk

    ReplyDelete
  2. Salam.

    Hmm? Buat sendiri! Hehe.

    ReplyDelete
  3. dah lama gak tak makan bubur..tu la,memang selalu makan time sakit je..^^

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...